Menu
  • Vítejte
  • Novinky
  • Články
    • Produktivita
    • Životní styl
  • Ke stažení
  • Konzultace
Menu

Jak být více produktivní – I. díl

Zveřejněno v Květen 11, 2020Srpen 19, 2020 od Nika

„Efektivnímu výkonu předchází pečlivá příprava.“ – Brian Tracy

Plánování dokáže zvýšit naši produktivitu, klidně až desetkrát. Nejde však jen o plánování samotné, jde také o naši mysli a o tom jaké nástroje používáme.

Kanban, Práce, Pracovní Proces, Organizovat, Obchodní

Připravila jsem soubor rad a postupů, které pomohou zvýšit vaši produktivitu. Rozdělila jsem je do tří kategorií: PLÁNOVÁNÍ, MYŠLENÍ a TRIKY. Každou z těchto kategorií budu publikovat v samostatném článku. Budu je zveřejňovat v uvedeném pořadí, přesně tak, jak je třeba, abyste se jim učili, pokud chcete dosáhnout maximální efektivity v co nejkratším čase.

PLÁNOVÁNÍ

Ač plánování neznamená proto být produktivní vše a nelze úspěch postavit jen na něm, je stavebním kamenem – pojďme tedy společně postavit kameny vašeho úspěchu.

  1. Neplánujte práci, plánujte výsledky – místo toho aby jste si zapsali od-do „budu žehlit“, zapište si: v době od-do „vyžehlím košík prádla (ten co mi ve skříni straší už týden)“. Budete tak pracovat poctivěji, najednou jste totiž zodpovědní za to, co uděláte, nikoli za to na čem pracujete.
  2. Nejtěžší úkol ráno – Ač nejste ranní ptáče (klid, já také ne), tak potom co vstanete a dáte si svůj šálek kávy (já bych bez ní fungovat nemohla), je vaše mysl čistá jako křišťál. Jedná se tedy o nejvhodnější dobu, kdy se pustit do nejtěžšího či nejdůležitějšího úkolu dne.
  3. Vstávejte o dvacet minut dříve – (ne nebojte, nezabije vás to) těchto dvacet minut, které získáte tvrdou dřinou (= vstáváním) vám poskytne více času během nejdůležitější denní doby.
  4. Vytvořte si ranní rutinu – za ranní rutinu se považují činnosti, které děláte před začátkem pracovního dne. Začleňte do ni tedy věci, které vás budou motivovat: podcasty, cvičení, meditace, psaní deníku.
  5. Velké časové bloky – zaplňte ve vašem kalendáři opakující se velké časové bloky (ty které trvají několik hodin). Práce, rodinné výlety, spánek, atd… Zkrátka tyto časové bloky, o kterých víte, že není šance je využít jinak, ze svého kalendáře takto „vyškrtejte“.
  6. Dávejte si úkoly – a nejlépe pravidelné. Rozdělte si to, co děláte (musíte dělat, abyste doma, v rodině a práci fungovali) do jednotlivých dnů. Například si určete, že každou středu budete žehlit prádlo, čtvrtek odnášet tříděný odpad do kontejnerů, v pátek dodělávat resty (protože vždy nějaké jsou), v sobotu chodit na výlety atd… A pak, udělejte z toho rutinu (doporučuji článek: Proč je rutina důležitá?). Tímto rozdělením způsobíte, že se vám vaše povinnosti nenakupí a po zbytek týdne budete mít čas.
  7. Koukejte do svého kalendáře – naučte se na to, že váš kalendář je jedna z prvních věcí, na kterou se ráno podíváte. Pak jej prohlížejte průběžně během dne. Naučte se svůj rozvrh přezkoumávat, hodnotit a provádět na něm změny (bez toho, aniž by vás to obtěžovalo, natož stresovalo).
  8. Dodržujte svůj rozvrh – bez ohledů na cokoliv. Prostě když už jste si jej sestavili, nezahoďte tu tvrdou práci a řiďte se jím. Musíte se naučit brát při plánování v potaz čas, proto jednotlivé položky rušte opravdu jen v případě nejvyšší nouze. Když nebudete stíhat a akci zrušíte – poučte se a příště si vymezte více času. Pokud stihnete, ale jste vyčerpaní – vymezte si více času.
Mat, Šachy, Rezignace, Konflikt

Organizování je jako partie šachů – vždy je třeba myslet dopředu a plánovat. Nestačí si připravit rozvrh jen pro dnešní den. Chce to být o pár dní v předstihu.

Jak jste jistě pochopili, tohle byla dnešní várka rad, jak se naučit správně plánovat a hlavně, na co při plánování nezapomínat. Brzy se budu těšit u pokračování zaměřeném na nastavení mysli.

Plánování zdar!

Pokračujte na další díl: Jak být produktivní – II.díl

2 komentáře u „Jak být více produktivní – I. díl“

  1. Pingback: Jak být více produktivní – II. díl
  2. Pingback: Jak být produktivní – III.díl

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Kdo jsem

Ahoj! Jsem Nika, časokoučka. Provedu tě zákoutími time-managementu a naučím tě, jak si zorganizovat čas tak, abys stíhal všechny své povinnosti a ještě měl dostatek prostoru pro sebe a své aktivity.

Aktuální kurzy:

Instagram

kontakt

info@casokoucka.cz

Co se chystá

Plánů mám spousty, ale bez organizace to nepůjde! Tady je malá ochutnávka toho, co pro vás chystám, včetně předpokládaných termínů:

* nová webové stránky 9/2020

* nový webinář 10/2020

* spuštění rezervačního systému 11/2020

* e-shop s doplňky 10-11/2020

© 2021 | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme